Wednesday, March 30, 2011

Satu tanda lagi UMNO tak percaya pada orang Cina


Nelayan dalam Parlimen Bukit Gantang bersama Sdr Fadhil Idris di hadapan Dewan MPT,Changkat Jering,Setiausaha Pas Bukit Gantang.Turut kelihatan P.A. YB Tai Sing Ng,Lau Teik Hai.Program kerajaan BN ini berakhir dengan perasaan tidak puashati nelayan .Karenah birokrasi menyebabkan nelayan tionghua membenci kerajaan UMNO/ Bn.

30 Mac,Changkat Jering-Para nelayan dari sekitar laut Parlimen Bukit Gantang menunjukkan isyarat TIDAK BAGUS dengan tindakan kerajaan yang memanggil mereka untuk menerima subsidi RM200.00 untuk subsidi diesel. Selalunya diberi melalui akaun dan terus kepada nelayan.Tetapi kini dibuat satu majlis untuk menunjukkan kerajaan "buat kerja".Namun terdapat nelayan yang tercicir ,malah terdapat nelayan yang subsidi mereka tertunggak.



Nelayan berasa kesal kerana pegawai yang berkenaan bersikap sambil lewa .Dengan cip kad pengenalan yang tidak boleh dibaca oleh "kad reader",nelayan tiada rekod dan bayaran tertunggak.Nelayan meluahkan perasaan tidak puashati dengan Fadhil Idris dan Lau Teik Hai.

Kerajaan BN yang menggunakan agensi kerajaan untuk menunjukkan kebaikan mereka,akhirnya "makan tuan".

Justeru itu kita melihat Nazri Aziz sudah berani menghentam Gerakan,MCA dan MIC kerana parti itu tidak relevan lagi di Perak.

MCA,MIC atau Gerakan kena tahu Nazri Aziz itu ,cakap dia cakap Najib Razak.Sewajarnya ahli-ahli BN itu meninggalkan BN masuk parti dalam Pakatan Rakyay.

No comments:

Post a Comment