Sunday, June 27, 2010

Ambil peristiwa bulan Rejab ini Me"Musa"kan diri kita-Nizar

DS Nizar menyampaikan tazkirah di Surau Ridzuaniah ,Taman Simpang,Taiping.

DS Nizar dalam tazkirahnya kali ini menyentuh sifat-sifat Nabi Musa a.s ,Nabi Muhammad s.a. w dan juga melihat zat yang ada pada Allah s.w.t.

Nizar juga kita perlu mengikut sikap nabi Musa a.s yang berani menegur pemerintah.Bagaimana nabi Musa a.s berani menegur pemerintah.

Dengan mengikut nabi Muhammad s.a.w kita pula bersedia ditegur dan diberi panfdangan.Pemimpin BN tidak boleh diberi teguran dan nasihat.Nizar memberi contoh apabila Pakatan Rakyat memberi pendapat di Parlimen,Pakatan Rakyat dituduh penghalang atau hanya suka membangkang sahaja.

Dalam pada itu DS Nizar meminta kita melihat zat Allah s.w.t yang memberi pertimbangan kepada umat Muhammad s.a.w.Contohnya kefarduan solat 5 waktu daripada 50 waktu.Beliau meminta kita belajar peristiwa isra' dan mikraj itu.Justeru itu Nizar meminta pimpinan BN melihat kewajaran sesuatu perkara itu berdasarkan hukum bukannya berdasar kepentingan peribadi dan politik.

Akhirnya DS Nizar meminta kita semua me "Musa "kan diri untuk berani menegur pemerintah yang zalim dalam menegakkan keadilan.

No comments:

Post a Comment