Tuesday, June 29, 2010

Rupanya kita belum merdeka-orang Melayu tak daftar undi.

Kita sudah lama mengiktiraf bukan Melayu sebagai warganegara,sudah 50 tahun orang Cina, orang India dan lain-lain mengundi, mengapa hak mengundi mereka ini seakan terancam dengan kenyataan pemuda Umno ini.Mengapa Berita Harian menyiarkan aitikel itu.? Apakah niat mereka? Masihkah kita dengan fahaman perkauman sempit?

Umno, suka buat kenyataan bersifat ancaman semacam ini kononnya orang Cina dan India hendak ambil kuasa politik daripada Umno.Kemudian dikemukakan yang menarik pengundi baru untuk mendaftar parti DAP , Pemuda Umno sepatutnya bersikap rasional dalam melihat minat pengundi baru di kalangan masyarakat bukan Melayu.Sepatutnya mereka menyalah diri sendiri kerana setiap program mereka pengundi baru tidak dapat didaftarkan.


Di samping itu pandangan Tok Guru Hj Hadi agar pendaftaran automatik oleh SPR perlu diambil kira.Tetapi otak pimpinan UMNO semuanya kembali zaman sebelum merdeka.


Kini dunia twitter, dunia Facebook, dunia blog serta lambakan maklumat yang mengelilingi anak muda tak kiralah Melayu atau bukan Melayu .Namun Pemuda Umno masih dengan ‘politik ancaman’ yang lama,mereka menutup kurap dan panau mereka.


No comments:

Post a Comment