Wednesday, June 30, 2010

Biar betul Osman Jailu Sanggup Mati Pertahan PPRT Air Kuning Taiping.

Kita diminta menulis sikap Osman Jailu Adun Changkat Jering yang sanggup mati mempertahankan petempatan penduduk miskin PPRT Air Kuning ,Taiping.

Seorang penduduk menelefon kita ,Kg PPRT Air Kuning ,bandar Taiping akan dibangunkan sebuah syarikat kroni UMNO (Syarikat Orang Cina Pro UMNO).

Di sinilah Osman Jailu didakwa sanggup bermatian mempertahankan tanah rakyat miskin orang Melayu.Seorang penduduk lagi memberitahu yang Osman Jailu akan bersama-sama duduk di hadapan rumah penduduk jika trektor datang untuk meruntuh rumah mereka.Osman Jailu tetap memberitahu rakyat miskin ,jiwa dia jiwa pejuang.UMNO tidak akan menghalau orang Melayu lagi kerana dia orang kepercayaan Zambry.Dakwa penduduk Osman Jailu menyatakan mana ada UMNO jual tanah kepada orang Cina.

Penduduk penyokong tegar UMNO pula beritahu kita Kg PPRT ini tetap di sini selagi UMNO merintah.Dia tidak tahu DS Nizar dan Exco PR lah menyekat penyerahan kepada Syarikat Cina itu.Kini UMNO mula rakus dan tidak peduli lagi dengan orang kampung.Mereka mula cuba menghalau penduduk PPRT ke luar bandar.

Penghuni lain pula memberitahu jika diumpan duit pun Osman boleh belot dan menjatuhkan kerajaan PR .Ini pula sekadar pertahan rumah penduk miskin.Osman tetap gelap mata dan tidak boleh dipercayai.Bertambah pula syarikat Cina ini mempunyai gadis putih gebu.




No comments:

Post a Comment