Thursday, August 5, 2010

ADO Pejabat Tanah Taiping Harun Rawi Jadi Boneka MCA?

Kes Tanah Penduduk Kg Baru Kuala Sapetang masih hangat dibincang.Mereka membincangkan bagaimana wakil MCA dan Gerakan dua Adun yang kalah PRU 12 boleh bersama ADO Harun Rawi menyelesaikan masalah penduduk.

Sedangkan YB Tai Sing Ng Adun Kuala Sapetang dan DS Nizar Ahli Parlimen Bukit Gantang tidak dipanggil untuk mendengar taklimat daripada Tuan ADO Harun Rawi kelmarin 5 Ogos.Pertemuan dan perbincangan itu berlangsung di Pejabat Penghulu Matang.

Bagaimana angkuhnya ADO Taiping ,Harun Rawi meminta mereka yang tidak berkenaan keluar.Walhal Dato' Ho dan wakil Gerakan dibenarkan untuk mendengar taklimat itu.

Wakil Adun Kuala Sapetang dan wakil DS Nizar cuba dihalang untuk mendengar taklimat dan membela nasib penduduk Kg Baru Kuala Sapetang.Namun atas kepentingan rakyat,mereka berjaya masuk untuk mendengar taklimat.

Penduduk kampung yang terlibat hairan kenapa wakil MCA sibuk dan berjanji untuk menolong .Dato' Ho Chun Wah bekas ADUN MCA Pokok Assam dengan agak sombong menyatakan akan bertemu Menteri Pengangkutan daripada MCA untuk menyelesaikan mereka.

ADO Harun Rawi selaku Penjawat Awam terpaksa meminta bantuan bekas ADUN MCA yang ditolak rakyat pada 2008 untuk menyelesaikan masalah rakyat.Penduduk terbabit menjelaskan kenapa kenapa Exco Mah Ha Soon tidak bersama mereka.

No comments:

Post a Comment