Saturday, August 14, 2010

Marilah kita meringankan beban Ahli Parlimen

Bulan Ramadhan yang masih berbaki 25 hari ini,marilah kita jadikan bulan keazaman kita untuk meringankan beban kewangan Ahli Parlimen dan tugas Ahli Parlimen.

Kita terpaksa menulis kerana Ahli Parlimen Pakatan Rakyat peruntukan mereka dirampas oleh Ketua Umno Bahagian.Semua peruntukan terletak di Pejabat Daerah bahagian pembangunan.

Kita sebagai petugas parti atau jentera parti boleh meringan tugas Ahli Parlimen.Cawangan Pas perlu mencari dana untuk kegunaan masyarakat di lokaliti masing-masing.Kenapa sebelum kita mempunyai wakil rakyat,kita mampu membantu masyarakat dengan duit kocek rakyat.Masyarakat terus memberi derma kepada kita untuk disalurkan kepada mereka yang memerlukan.

Bulan ini sahaja kita menerima permintaan penduduk untuk disampaikan kepada DS Nizar.Malang sekali untuk memanggil DS Nizar berbuka puasa di Surau atau Masjid, mereka meminta Ahli Parlimen memberi sedikit sumbangan.Lalu kita menjawab terlalu ramai orang yang ingin menjamu DS Nizar.Jika tidak berminat kita akan bawa DS Nizar ke tempat lain.Pihak mereka yang memanggil DS Nizar ,DS Nizar pula yang kena memberi sumbangan.Kita katakan gunakan kekuatan dan kelebihan cawangan untuk meringankan beban tugas Ahli Parlimen kita.

Begitu juga terdapat surau yang kita kuasai dan urus memohon beberapa keperluan untuk masyarakat.Dahulu semasa kita tidak menang di Bukit Gantang,kita pandai mencari duit sendiri,pada PAS pun mereka tidak minta.Era kuatnya Pakatan Rakyat mereka mula meminta peruntukan Ahli Parlimen,walhal mereka tahu yang memegang duit Ketua UMNO bahagian.

Petugas kita seolah lupa, duit kita dikocek rakyat marhaen dan dermawan.Budaya dari parti lain tidak perlu di bawa,meminta-minta .Meskipun kita tahu cawangan dan organisasi kita banyak duit.

Sekali lagi kita merayu marilah kita ringan tugas Ahli Parlimen dengan tidak meminta-minta,sedangkan kita berduit dan mampu.

Tunjukkan kita tetap sama ,kerana kita selalu meringan parti dalam menyantuni masyarakat.

No comments:

Post a Comment