Friday, August 20, 2010

Siti Inshah Mansor Pengetua Paling Popular- Beri peluang beliau bela diri.

Akhirnya Muhyiddin Yassin Timbalan Perdana Menteri bersuara dengan mengarahkan sebuah pasukan petugas ditubuhkan untuk menyiasat dakwaan Hajjah Siti Inshah Mansor Pengetua SMK Tunku Abdul Rahman Putra ,Kulai Johor secara terbuka menghamburkan ucapan rasis pada pelajar.

Menurut menteri pelajaran pasukan petugas itu dibentuk bagi mendapatkan fakta berkaitan dan merancang tindakan lanjut ekoran emosi pelbagai pihak semakin bergelora.

Hajjah Siti Inshah Pengetua Kanan SMK Tunku Abdul Rahman Putra didakwa mengeluarkan kata-kata berkenaan pada 12 Ogos ketika mengulas masalah disiplin pelajar.

Banyak laporan yang dibuat ,pelajar ,ibu-bapa dan Puan Pengetua.Kita juga mengharapkan siasatan telus dan adil.

Siasatan perlu memberi peluang Siti Inshah membela diri.Jika siasatan mendapati beliau tidak bersalah atau tanpa niat kita seharusnya memberi peluang kepada Siti Inshah untuk meneruskan usaha mendidik anak bangsa.

Kita difahamkan prestasi sekolah tempat beliau menjadi pengetua amat cemerlang.Jangan kita lupakan kebaikan Siti Inshah Mansor.Tetapi Siti Inshah perlu dikursus dengan budaya kaum lain yang Allah s.wt jadikan itu untuk kita saling mengenali.

No comments:

Post a Comment