Saturday, August 14, 2010

Moga-moga Najihan dan Nazuwa diberi kesabaran dan menjadi anak soleha.

Mangsa amuk, Najihan Mohd Natri, 13, yang cedera di bahagian badan serta putus dua jari tangan kanan selepas ditetak oleh bapanya di rumah mereka di Taman Mawar, Langkap dekat Teluk Intan kira-kira 100 kilometer dari Ipoh, Sabtu. Bapanya, Mohd Natri Sharudin, 39, ditembak apabila cuba menyerang anggota polis dengan menggunakan parang dan pisau pada 8.30 pagi tadi. Dia turut menetak mati isterinya, Khairul Bariah Mohd Ariffin, 36, dan mencederakan seorang lagi anaknya.-sumber Mstar.


Marilah kita mendoakan supaya Najihan dan Nazuwa mempunyai kekuatan menghadapi ujian paling besar dalam hidup mereka.

Peristiwa di awal bulan Ramadhan ini sudah tentu menjadi ingatan buat mereka selamanya.Menjadi anak yatim piatu diusia muda sudah menjadi lumrah bagi orang lain.Tetapi Najihan dan Nazuwa melihat ibu dan bapa mereka mati dalam peristiwa yang menyayat hati.

Kita mengharapkan pihak sekolah tempat Najihan dan Nazuwa belajar harus cekap serta pantas untuk menghantar guru kaunseling mereka bertemu kedua-dua adik beradik itu.

Mereka perlu diberitahu hikmah sesuatu peristiwa.Jangan biarkan mereka menyalahkan takdir.
Ayuh pihak sekolah bertindak pantaslah untuk menghantar kaunselor anda.Beri mereka perhatian secukupnya,di saat ini mereka mesti dibantu untuk memulihkan semangat mereka bagi meneruskan kehidupan mendatang.

Kita empati dan simpati.Cuma kita hanya dapat panjangkan doa supaya Allah s.w.t memberi mereka ketenangan hati, dan jiwa yang kental .Mereka terus mendoakan Allahyarham ibu-bapa supaya ditempatkan bersama orang soleh .

Ya Allah kasihani mereka sebagaimana mereka mengasihi dan mendidik kami semasa kecil hingga kini. Amin.Allah jua yang maha mengetahui.

2 comments:

  1. Nape bapak die tetak anak bini die ? cian dorang ni . semoga dorang tabah . . .

    ReplyDelete
  2. Ya Allah..
    Smpai hati..
    Kesian sgt..

    ReplyDelete