Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan Sehari Bersama DS Nizar-Minat Jom Ikut

Tahun ini tahun kedua kita mengikuti Program Bulan Ramadhan DS Nizar.Pada kali ini program dijadualkan berlangsung 15 Ogos,hari Ahad.

DS Nizar akan mengadakan Tazkirah Dhuha pada pukul 10.30 pagi di Surau Sungai Kerang,Dun Trong.Kita mengharapkan suntikan baru daripada DS Nizar untuk kita bekerja terus dan berlapang dada dalam menghadapi karenah masyarakat.

Selepas kuliah Dhuha ,kita boleh mengikuti DS Nizar menziarahi penduduk.Kemudian kita boleh bersolat Zohor bersama DS Nizar di Masjid Kg Sungai Tinggi(Dun Trong).

Sebaik Solat Zohor dan program tazkirah lima minit serta ziarah penduduk,pada pukul 3.00 petang kita boleh pergi ke Sungai Baru.Di sini satu majlis sumbangan untuk mereka yang miskin dan tidak berkemampuan akan berlangsung.

Pada pukul 5.15 petang DS Nizar akan bertemu penduduk di Pasar Ramadhan Taman Kota Jaya Simpang. Sementara itu seawal 6 petang ke Majlis Tazkirah dan Berbuka Puasa Surau Kampung Jelapang.

Seabaik program di Surau Jelapang berakhir,DS Nizar bersolat Isyak di Surau Hidayah,Taman Simpang.

DS Nizar bersolat Teraweh di Surau Bt 7,Changkat Jering(Jln Trong).Program terakhir DS Nizar pada 10.00 malam merasmikan Musala Bt 8,Jalan Changkat Jering-Trong.

Bagi mereka yang berminat bolehlah bersama DS Nizar .Kita jadikan cuti hari Ahad ini ,satu cuti penuh makna.Satu hari bersama DS Nizar Jamaluddin.

No comments:

Post a Comment