Wednesday, August 4, 2010

Saman ekor:Khairy Bela Golongan Pemodal

Ketua Pemuda Umno Si Khairy kelmarin menggesa kerajaan menghapuskan terus saman ekor kerana ia dilihat sebagai satu hukuman yang tidak adil dan membebankan pengusaha pengangkutan awam di negara ini.


Kita bersetuju dengan Khairy jika semua pemegang saman ekor juga dilupuskan notis itu.Khairy sepatutnya tidak memilih dalam mengeluarkan kenyataan.

Khairy Jamaluddin menjelaskan kepada pemberita , konsep saman ekor yang dilaksanakan adalah bertentangan dengan konsep keadilan sosial kerana denda tersebut perlu dibayar oleh pengusaha syarikat pengangkutan awam dan bukannya oleh pemandu yang melakukan kesalahan tersebut.

"Saya melihat saman ekor ini bukan sahaja membebankan pemilik kenderaan malah pengusaha-pengusaha pengangkutan awam di negara ini."ujar Khairy Jamaluddin.


Aduhai ,Khairy nampak saman ekor ini zalim setelah menerima aduan pengusaha bas!.Sepatutnya Khairy berhujahlah dalam Majlis Tertinggi UMNO,minta Jemaah Menteri mansuhkan saman ekor itu .


Khairy agak lambat betindak,namun begitu tahniah kerana berani bersuara .Suaranya pun pula seolah-olah membela golongan pemodal bukannya golongan rakyat marhaen.


No comments:

Post a Comment