Tuesday, August 3, 2010

Cikgu Sudah Tua UMNO Lagi Tua

Kita bertemu sekumpulan pelajar tingkatan lima.Mereka meminta kita meneka nama mereka.Malangnya seorang pun yang kita teka betul.

Mereka secara serentak berkata."Cikgu sudah tua".Bayangkan kita baru mengajar sekolah ini 17 tahun.Terdapat guru lain baru mengajar sekolah ini baru 25 tahun hingga 30 tahun.

Pelajar-pelajar lama yang meninggalkan sekolah sudah terlalu banyak.Banyak yang menjawat pekerjaan baik-baik belaka.Ada juga yang menjadi penduduk setia Taiping.

Dalam kita berborak-borak itu kita pun berkata.UMNO dan BN lagi tua.UMNO sudah semakin nazak.Apabila dia kelihatan nazak dan dia pula sedar.Dia akan mewasiat harta kekayaan.Yang dapat harta sudah tentu kroni dia.Jadi kita melihat harta negeri Perak pun sudah mula diwasiatkan kepada kaum kerabat.Contoh terbaru RM 80 juta diluluskan untuk pembangunan Perak ,tetapi bajet itu sudah tentu untuk syarikat mereka.

Mereka tidak yakin PRU 13,Perak milik UMNO.Pimpinan mereka tau,SB mereka tau yang UMNO pada PRU 13 sudah mempunyai batu nesan.Lantas kekayaan negeri perlu difaraid sebelum mereka nyanyuk dan meninggal dunia.

No comments:

Post a Comment