Sunday, August 15, 2010

Dosa Tony Pua bising Dosa Nazir Razak NGO Melayu senyap.?

Apabila adik kesayangan Najib bersin dan batuk ,NGO Melayu diam tidak terkata.Begitu juga akhbar arus perdana Utusan dan Berita senyap seribu bahasa.Tetapi Tony Pua Ahli Parlimen memberi hujah secara akademik dicemuh dan dibuat laporan .Kononnya bercanggah dengan perlembagaan persekutuan.

Berapa banyak UMNO telah menodai perlembagaan ,mereka tetap membisu.Isu bahasa PPSMI dan isu biasiswa serta isu rezab tanah Melayu ,semuanya nampak tetapi bisu.


Kata-kata Nazir Razak yang dipetik melalui ahbar portal Malaysiakini menggambarkan betapa batuk dan bersin adik Najib itu ubat bagi mereka.


"DEB seolah-olah dilihat seperti dipernyataan-haramkan (bastardisation),” Nazir Razak pada sessi soal-jawab selepas menyampaikan cermahnya pada Kongres Ekonomi Cina di Kuala Lumpur petang ini.


Nazir Razak beranggapan dasar DEB yang bertujuan membasmi kemiskinan itu sebenarnya telah menjadikan hanya sekumpulan kecil masyarakat yang kaya.


"Apa yang saya tidak faham ialah memberikan golongan itu Permit Import (AP)."ujar Nazir Razak seperti yang dipetik.

Selepas ini peluru hidup mungkin untuk Nazir Razak dan 500 orang perwakilan . Tetapi sanggupkah pihak polis siasat jka laporan polis dibuat oleh mereka yang menerima peluru itu.


"Sekiranya anda hanya mahu sekumpulan kecil orang menjadi kaya, sebaik-baiknya berikan sahaja wang kepada mereka,” kata Nazir Razak sambil diberikan tepukan gemuruh oleh kira-kira 500 peserta yang menghadiri majlis anjuran MCA itu.


No comments:

Post a Comment