Monday, August 16, 2010

Nur Dhiya Ain Rosman Sepatutnya Di Selamatkan Sebelum Jadi Keldai Dadah

Kini jelas seorang lagi keldai dadah antarabangsa telah ditahan. Nur Dhiya Ain Rosman ke Cape Town, Afrika Selatan, Isnin lalu untuk urusan kerja .Namun gadis berusia 19 tahun itu ditangkap oleh pihak berkuasa Afrika Selatan kerana memiliki dadah.


Apa yang kita hairan pihak berkuasa tidak menghalang gadis muda itu daripada berlepas ke Cape Town.


"Nur Dhiya telah ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Cape Town kerana membawa 1.2 kilogram syabu dan kini berada di pusat tahanan Ravensmead.


Gadis manis ini akan dihadapkan di Mahkamah Majistret Belleville, Cape Town, Nur Dhiya ditangkap pada petang Sabtu lalu di Afrika Selatan.


Menurut berita yang kita baca melalu mstar ,pihak keluarga Nur Dhiya telah membuat laporan sekitar pukul 1 pagi tentang Nur Dhiya.Tetapi tidak ada respon pihak berkuasa.


Sepatutnya Nur Dhiya boleh dilewatkan pergerakannya kerana pesawat berlepas sekitar pukul tiga pagi.


Kerajaan sepatutnya mengambil langkan proaktif kenapa sempadan kita mudah dibolosi .Begitu juga pintu sempadan kita mudah benar si Keldai Dadah untuk beroperasi.


Kerajaan semakin gagal kerana rakyat kita yang menjadi keldai dadah antarabangsa semakin bertambah.


Pintu masuk kita perlu dikaji keberkesanan pegawainya dan teknologi yang ada,agar kecekapan prestasi penguatkuasa mampu menghalang Keldai Dadah dilain masa.

No comments:

Post a Comment