Monday, August 30, 2010

SB bertugas kami juga bertugas- SB memantau majlis berbuka ADUN DAP.

YB Yew Tian Hoe Adun Aulong menyapa SB (berbaju putih).Kelihatan Pengerusi Masjid Lama Cikgu Din sedang beramah mesra dengan yB.
YB Yew Tian Hoe bersama pimpinan DAP menunggu waktu berbuka.
Teman Wartawan sedang menemubual ADUN Aulong dan Cikgu Din.

Maghrib tadi kita turut berbuka bersama YB Yew Tian Hoe di Masjid Lama,Bandar Taiping.Dua meja diletakkan di perkarangan masjid.Kita juga merupakan tetamu,kerana Pegawai Khas DS Nizar. SB juga bertugas.Mereka nampak mesra alam.Kita mengharapkan mereka melaporkan perkara yang betul.Bukan menokok- nambah.

SB mula bertugas mengambil gambar,mengukur jarak dan bertanya kepada jemaah lain.Terdapat tiga orang SB.Kita kenal mereka dan mereka kenal kita.Mereka juga berbuka,doa yang sama dan berimamkan orang yang sama.

Kita difahamkan mereka menunggu ADUN DAP berucap,tetapi mereka kelihatan hampa.Buat kata YB Yew Tian Hoe,orang pergi masjid orang baik."Mereka bukan jahat punya orang"kata YB Yew Tian Hoe.

Lihat berjiwa besarnya ADUN Aulong,masih menganggap SB yang memantau beliau yang berada di kawasan masjid orang baik-baik.

SB bertugas kita bertugas.Perjuangan kita masih panjang.Selamat menjalankan tugas SB,harap-harap kadar jenayah Bandar Taiping semakin turun.

No comments:

Post a Comment