Monday, August 9, 2010

Kerajaan Perak Pendapatan Luar Biasa- Apabila Jual Tanah

DS Nizar sempat memberitahu kita beliau tidak diberi peluang seluasnya untuk berucap dalam Sidang Dun Perak 3 Ogos lalu.

Ucapan sekadar 15 minit selaku Ketua Pakatan Rakyat Perak.Selepas itu berucap dengan nada tinggi untuk menjelaskan pendirian Pakatan Rakyat setelah pembesar suara ditutup.

Setelah Adun PR keluar dewan,Bajet tambahan 80 juta diluluskan oleh BN.Menurut Nizar Zambry terpaksa membeli iklan di News Strait Time dan Sinar untuk menunjukkan relevannya bajet tambahan itu.Bagaimana Zambry terpaksa menggunakan duit rakyat RM30,000 untuk iklan muka penuh.

Jika Zambry Bijak,persidangan DUN Perak 3 Ogos lalu boleh diikuti dengan bebas oleh media massa ,sudah tentu laporan persidangan disiarkan secara percuma oleh media arus perdana.

Menurut Nizar pendapatan luar biasa RM117 juta itu sebenarnya menjual tanah kerajaan.Dengan 50 juta ringgit untuk pelaburan dan 30 juta ringgit untuk kebajikan rakyat.

Bagi DS Nizar,untuk mendapat pendapatan seperti itu orang buta atau buta huruf pun boleh, sekadar jual tanah untuk mendapat kekayaan atau hasil .

No comments:

Post a Comment