Thursday, August 19, 2010

Kita jangan jadi seperti Negara Mesir Bapa Munafik ?

Sebentar tadi mendengar tazkirah YB Ustaz Mujahid Yusof Rawa di Masjid Telekom.Amat menarik dan memberi kesan kepada kita.

Antara lain beliau menjelaskan Mesir sebuah negara bapa munafik.Mesir negara Islam yang menutup pintu sempadan dengan Gaza. Ustaz Mujahid memberitahu Gaza penjara paling besar abad ini.

Mesir boleh bersengkongkol dengan negara Amerika Syarikat dan Yahudi yang jahat dan Zionis itu.

YB Mujahid juga menerangkan segala senjata baru Amerika diuji di Palestin.Kini pembayar cukai Amerika Syarikat marah dengan kerajaan mereka yang membelanjakan trilion dolar USA untuk memusnah negara orang lain.

Ustaz Mujahid menyatakan seharusnya kita mengucapkan ribuan terima kasih kepada penduduk Palestine yang berani menentang kuasa Jahat Yahudi dan Zionis itu.Kita berpuasa dalam keadaan bermewah mereka makan cukup untuk sekeping roti.Mereka sanggup mati mempertahan bumi Islam yang juga bumi Masjidil Al Aqsa.Buka puasa mereka dengan letupan bom.

Kita sekurang-kurangnya mendoakan keselamatan untuk penduduk Palestine.Ataupun kita cuba melihat sekeliling kita yang susah,sedangkan kita amat kedekut untuk menginfak.

Setakat ini tazkirah YB Mujahid yang paling terkesan untuk kita, memikirkan banyak lagi yang perlu kita buat untuk Islam.

1 comment: