Tuesday, August 10, 2010

Pengaruh Nizar Amat Kuat- Kini dilarang datang ke surau.

Kelmarin DS Nizar bertemu penduduk Parlimen Bukit Gantang.Program Solat Maghrib bersama Nizar dan mendengar Tazkirah Menjelang Ramadhan mendapat sambutan penduduk.Tazkirah berlangsung di Surau Taman Kaya Fasa 1,dalam Dun Changkat Jering.

DS Nizar berpesan kepada kita supaya merebut peluang dalam bulan Ramadhan ini.Beliau memberi satu tafsiran yang baik,jadikan permulaan hingga akhir bulan Ramadhan lailatul qadar.

Di samping DS Nizar menasihat penduduk supaya menjadi 2 Syawal dan seterusnya sebagai Sunnah Nabi.Kita mulakan puasa 6 hari Syawal seawal 2 Syawal.Jika lewat amat liat untuk kita mengerjakan puasa sunat itu.

DS Nizar juga berpesan kepada kita semua terus bersolat jamaah disamping mendengar kuliah atau tazkirah.Dengan itu kita akan menjadi orang yang berilmu.Apabila menjadi orang berilmu kita menjadi masyarakat yang dapat memilih baik-buruk sesuatu perkara.

Hari ini kita menerima satu perkhabaran sebuah surau yang berdekatan melarang DS Nizar untuk menyertai sebarang program di surau mereka.Mereka memberi alasan tidak ada mana-mana wakil rakyat UMNO atau PR boleh mengikuti program mereka dakwa SMS yang kita terima.

Aura Nizar masih hebat di Parlimen Bukit Gantang.Jika terdapat pendapat menyatakan orang Melayu tidak bersama PR ,itu pendapat pihak musuh yang ingin melemahkan daya juang dan dakwah kita.

Buat kata Nizar agenda jahat musuh Islam untuk melalaikan generasi muda untuk bersolat .Solat tiang agama,tetapi puasa yang diberi keistimewaan berlebihan.

No comments:

Post a Comment