Friday, August 20, 2010

Khutbah Jumaat-Ustaz Zakaria Ahmad yang doakan Lim Guan Eng?

Kita hari ini membaca akhbar Harian Metro yang memetik kenyataan Pengerusi Masjid Padang Menora,Tasek Gelugor Hamir Mahmud yang menyatakan Khatib Jemputan pada hari itu Ustaz Zakaria Ahmad yang mendoakan Lim Guan Eng.

Peristiwa itu berlaku pada 25 Jun 2010. "Beliau tidak menyebut nama Yang di-Pertuan Agong dalam doanya,sebaliknya menggantikan dengan orang Islam secara keseluruhan ,mungkin beliau orang luar Pulau Pinang iaitu dari Perak" kata Hamir Mahmud seperti dilaporkan.

"Selepas itu,beliau menyambung doanya dengan menyebut nama Guan Eng dan doa dibacakannya supaya Ketua Menteri mendapat hidayah untuk menerima Islam," kata Pengerusi Masjid Jamek Padang Menora seperti yang dipetik .

Kita mengharapkan Ustaz Zakaria Ahmad dapat menjerbihkan susasana jika betul beliau merupakan Tok Khatib yang berdoa untuk Lim Guan Eng dalam Khutbah Jumaat 25 Jun lalu.

Ustaz Zakaria Ahmad dari Kg Sungai Petai, parlimen Bukit Gantang perlu membantu kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang menyelesaikan provokasi UMNO . Mengelakkan fitnah lebih penting ,jadi kita berdoa Ustaz Zakaria Ahmad dapat menolong Lim Guan Eng.




No comments:

Post a Comment