Sunday, September 27, 2009

DS Nizar yang kita faham"Harapan Baru Rakyat Perak"

Datin Seri Fatimah Taat,sedang menyampai duit raya kepada kanak-kanak.
DS Nizar memberi peransang kepada rakyat supaya terus berjuang untuk keadilan.
"Lihatlah Zamri dan BN yang suka membazir wang rakyat" kata DS Nizar.


Rumah terbuka DS Nizar amat meriah.Dengan ucapan DS Nizar lebih kurang 40 minit,rakyat menunggu dengan penuh sabar.Seorang teman memberitahu kehadiran 10,000 ribu orang.Penulis bertanya siapa yang kira."SB ",jawab teman dengan tegas.

Aturcara yang terlewat sedikit tidak menjejas rakyat untuk mendengar ucapan DS Nizar.Rakyat sanggup menunggu sehingga selesai DS Nizar berucap baru menjamah makanan.

Seperti pernah kita jelaskan DS Nizar milik rakyat.Jam penulis menunjuk waktu 10.24 pagi,rakyat masih tidak mengeluh .Sememangnya kita memberi ruang seluasnya untuk DS Nizar menjelas isu terkini DUN Perak.

DS Nizar ,sempat mengulas isu Speaker Haram Ganesan,isu pembaziran wang rakyat buat iklan Zamri sehinga mereka sendiri menconteng gambar Zamri.DS Nizar juga menyentuh lambat-laun pembubaran DUN insyaAllah pasti berlaku.Bagi DS Nizar politik Perak tidak stabil.DS Nizar juga menyatakan berdasarkan kajian badan bebas 42 kerusi milik Pakatan rakyat jika berlaku PRN.

Sewaktu DS mengadakan sidang akhbar,beliau menyatakan perlu memberi hak anggota tentera mengundi secara telus di Bagan Pinang,bukannya ketua mereka mengundi untuk BN.Demokrasi menuntut kita mempunyai pilihanraya yang adil lagi telus.

Setelah selesai Jamuan Raya Rakyat DS Nizar menghantar satu SMS,minta diselesaikan masalah banjir di Simpang Halt."Dalam tindakan dan sudah dipangil tuan "back hoe"balas SMS penulis.DS Nizar akan memantau masalah rakyat Bukit Gantang.

Terasa sedih ,sebaik selesai rumah terbuka,tidak dapat mengiringi DS Nizar ke program lain.Beruntung kita jikalau selalu bersama DS Nizar pejuang tulen rakyat Perak.

Hidup rakyat!Kembalikan kuasa kepada rakyat menentu sah sesebuah kerajaan.

No comments:

Post a Comment