Friday, November 27, 2009

Bukit Gantang bersedia menerima pandangan orang lain.

Kelmarin Setiausaha Lajnah Penerangan Pas Kawasan Bukit Gantang Sdr Edy Desar memberi satu email yang menarik .

Satu email yang mencadangkan program penerangan kawasan.Antara lain mencadangkan pemimpin-pemimpin yang perlu dipanggil untuk berceramah dan kawasan yang perlu diberi ceramah.

Bukan semua pemimpin sesuai berceramah dalam Parlimen Bukit Gantang.Bukan semua pemimpin sesuai untuk setiap Dun dalam parlimen.

Bagi kita sasaran ceramah penting.Kita tidak menggalakkan orang luar datang ke tempat ceramah.Kita mementingkan penduduk tempatan untuk mendengar isu yang di ketengahkan.Lantas kita akan bertanya sebanyak mana penduduk tempatan hadir untuk mendengar dan mendapat maklumat.

Kita juga tidak mementingkan jumlah kutipan derma yang dipungut.Apa yang penting isu yang dikemukakan mampu mengubah minda masyarakat.

DS Nizar merupakan aset kita dalam Negeri Perak dan Bukit Gantang.Pandangan dan isu yang disampaikan beliau dapat menarik perhatian rakyat.Justeru itu DS Nizar mesti menyampaikan pandangan untuk kepentingan rakyat.

Walaupun dalam email tersebut mencadangkan DS Nizar yang sudah terlalu kerap berceramah tidak perlu berceramah.Mereka meminta dipanggil tokoh-tokoh lain,kita akan memanggil pemimpin yang sesuai dengan suasana persekitaran Bukit Gantang.PRK Bukit Gantang mengajar kita kesesuaian penceramah dengan Bukit Gantang.

Pemimpin yang menjauhkan masyarakat dengan kita,kita tidak akan panggil.Setakat ini Pas Kawasan memberi kepercayaan untuk kita menguruskan penerangan kawasan.

Kita mengharapkan Pas Cawangan tidak meninggalkan surau dan masjid dalam menyampaikan mesej dakwah.PAS mesti menjuarai isu masyarakat dan rakyat.Kita bukan parti pilihanraya semata-mata.Kita milik rakyat dan kita mendepani isu rakyat.Kita mesti bersedia menerima pandangan orang lain.

No comments:

Post a Comment