Friday, November 27, 2009

Tahniah Selangor BTN memang UMNO

Rasanya tidak terlalu lambat kerajaan Selangor mengharamkan agensi mereka untuk menyertai kursus atau program anjuran BTN.

Penulis pernah mengikuti program BTN ,yang hanya menanam kebencian kita ke atas orang bukan Melayu.

Dalam kursus dimomok lagu anti Bukan Melayu.Semua mereka orang asing,mereka dituduh oleh Fasilatator sebagai perampas tanah orang Melayu.

Raja-raja Melayu hanya untuk orang Melayu.Mereka menerangkan hanya UMNO sahaja yang membela Islam,PAS pemecah belah masyarakat.Untuk DAP dituduh komunis,perkauman dan anti Islam.

Apa yang mereka tidak kata dengan Tok Guru Nik Aziz,Menteri Besar Kelantan.Negeri yang masih miskin,negeri yang tidak membangun,apa seorang Tok Guru boleh buat untuk negeri.

Itulah BTN,semasa Dato'Hassan Ali memegang jawatan Timbalan Pengarah Biro Tatanengara,kita pernah bertanya soalan dengannya.Jawapan beliau terhadap Islam pada masa itu agak berlapik.Namun kini beliau telah menjadi ahli Pas.Dato'Hassan Ali sudah tentu tahu apa itu BTN.Kita juga boleh bertanya dengan YB Saifuddin Nasution,yang juga arif dengan BTN.

BTN itu UMNO,membazir wang kerajaan.Oleh sebab PTK dalam perkhidmatan awam.BTN terbuka untuk semua rakyat.Dulu jika mereka MCA dan MIC mereka tidak terlibat dengan program BTN.Alasan BTN untuk mencuci orang Melayu yang mempunyai semangat Islam.

Jadi kita mengharapkan kerajaan Kedah,Pulau Pinang dan Kelantan jangan bersama BTN menghasut penduduk untuk bermusuh sesama kita.

No comments:

Post a Comment