Thursday, December 31, 2009

Ringkas-Mereka Bertukar Kerana Jambatan Runtuh

1.Kes saman Jambatan Runtuh Kuala Dipang masih belum dibicarakan .Tetapi dua watak sudah dikenakan tindakan bertukar.Menurut satu sumber yang mendakwa Ketua Sektor di JPN dan juga Pegawai Pelajaran Daerah Kinta Selatan sudah bertukar.Kita pun hairan jika mereka tidak bersalah atas kejadian "jambatan runtuh " kenapa perlu bertugas ke tempat lain.Kita difahamkan kontarktor yang salah,kenapa orang lain yang makan nangka getahnya kena kepada mereka.Kita juga meminta SPRM siasat segera agar rakyat rasa selamat .Kita tak tak tahu nasib cikgu yang menjadi guru pengiring itu.Kasihan diri kita guru kecil.

2.Satu dapatan kajian untuk pelajar tingkatan dua perempuan mencetuskan perasaan cemas kita dengan Kementerian Pelajaran.Kalau ikut kita Hishamudin Husein Onn kena bertanggungjawab.Menurut satu sumber dalam satu program masa cuti lalu untuk pelajar perempuan tingkatan dua PPD Larut,Matang dan Selama mereka mendapat satu dapatan yang memerlukan PPD ambil tindakan.Inilah bukti semakin lama UMNO mengurus negara semakin teruk akhlak rakyat.Bukankah rakyat mengikut agama pemerintah!

Berdasarkan 26 pelajar perempuan tingkatan dua dari 13 sekolah di LMS,kita diberitahu 12 pelajar menyertai kumpulan samseng.20 orang pelajar menghisap rokok,penghisap rokok tegar.

Lebih teruk lagi 8 orang melakukan seks rambang.Terdapat mereka sanggup dibayar RM 3.00 sekadar boleh dipegang.Jikalau lebih daripada itu RM5.00-RM10.00.

Terdapat 5 0rang pelajar perempuan minum,minuman keras.Sementara itu penyalahgunaan dadah 15 orang.

Bagi mereka yang terlibat dengan kes polis 4 orang.

Sementara itu bagi pelajar muslim 4 pelajar tidak tahu mengambil wuduk.Pelajar yang tidak tahu bagaimana mandi wajib sebanyak 8 orang.

PR perlu segera mengambil alih kerajaan untuk kesejahteraan rakyat dan keredhoaan Allah s.w.t

No comments:

Post a Comment