Wednesday, December 9, 2009

PARLIMEN 10 DISEMBER SOALAN MP PAS

Soalan No. 14. Dr. Mohd Hatta bin Md Ramli [ Kuala Krai ] minta MENTERI PENGAJIAN TINGGI menyatakan asas tuduhan seorang Menteri Kabinet mengenai IPT dalam negara yang mengeluarkan Ijazah PHD secara tidak mengikuti proses akademik.

Soalan No. 21. Dato' Haji Ab. Halim Bin Ab. Rahman [ Pengkalan Chepa ] minta PERDANA MENTERI menyatakan satu persatu projek-projek yang telah dibekukan akibat krisis ekonomi mengikut negeri-negeri dan nyatakan kategori dan jenis projek.

Soalan No. 22. Dr. Mujahid bin Haji Yusof Rawa [ Parit Buntar ] minta MENTERI PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI menyatakan :-
(a) senarai projek pertanian yang diluluskan dan dilaksanakan melalui peruntukan RM100 ribu yang diagihkan kepada Majlis Pembangunan Pertanian Kawasan Parlimen (MPPP) di daerah Kerian; dan
(b) rasional pelantikan Ketua Parti Komponen Barisan Nasional menerajui Majlis Pembangunan Pertanian Kawasan Parlimen (MPPP) di kawasan Parlimen yang diwakili oleh Pakatan Rakyat dan mengapakah wakil rakyat Pakatan Rakyat (PR) tidak dilantik menganggotai MPPP.

Soalan No. 23. Puan Siti Zailah binti Mohd. Yusoff [ Rantau Panjang ] minta PERDANA MENTERI menyatakan jumlah kerugian harta benda, jumlah kes kematian dan jumlah bantuan bencana banjir di Rantau Panjang sepanjang 10 tahun. Apakah Kerajaan tidak bercadang untuk membina sistem tebatan banjir di tebing Sungai Golok bagi permasalahan tersebut.

No comments:

Post a Comment