Thursday, December 31, 2009

Apabila mereka bertanya Isu Kelantan Dimainkan Kembali-Kita Jawab begini...

Rakan-rakan bertanya isu terhadap Pas Kelantan dimainkan kembali.Kita menjawab Kerajaan BarangNaik akan menutup isu yang bertimpa-timpa ke atas rakyat.

Jelas mulai 12.01 malam ,harga gula naik agak murah berbanding negara lain hanya 20 sen sahaja.Penulis juga menerangkan menutup isu kegagalan PPSMI sehingga pelajar luar bandar yang dapat semua A PMR sebanyak 4,775 berbanding 4,345 pada 2008 manakala 87,936 pelajar melepasi tahap minimum (A,B,C,D) berbanding 88,565 tahun sebelumnya.

Banyak isu lagi isu ketirisan wang rakyat zaman Dr Mahathir dan zaman Pak Lah terus dilupakan.

Sesi persekolahan 2010 keluarga yang mempunyai anak ramai terpaksa membayar yuran khas dan yuran tambahan bermula bulan Januari.Bagi sekolah kita RM45.50 sen.Ibu -bapa diminta membayar secara sukarela?.Tahun sudah kita diminta menjelaskan bermula bulan Jun.Zaman No 1 Malaysia kita diberitahu tiada yang percuma lagi.Bagi anak kita jika tidak menjelaskan yuran sekolah,jawabnya di"black list".Tetapi itulah realitinya.

Apa lagi isu yang hendak ditutup.Kita beritahu hanya 6600 pelajar semua A UPSR layak masuk asrama penuh.Lalu kita menjelaskan jika kenal menteri lagi senang masuk sekolah asrama penuh.

Isu lain hilang enjin dua jet pejuang.Tutup isu enjin jet hilang,sebab ingin memadamkan isu C4
dan enjin jet di bawah Menteri Pertahanan dulu.


No comments:

Post a Comment