Tuesday, December 1, 2009

Pimpinan Masyarakat Perlu Proaktif Jangan Harap DS Nizar Saja !

Petang tadi melawat masyarakat kampung yang perlu pembelaan.Mereka telah mengadu kepada pimpinan masyarakat Pas Cawangan ,tetapi hampa.

Mereka mengadu kepada DS Nizar.DS Nizar meminta kita memberi perhatian dan tindakan.Sebenarnya aduan mereka kecil .Masalah mereka boleh diselesaikan oleh Lajnah Kebajikan Pas Cawangan.Namun Pas Cawangan tidak proaktif.

Hanya sekadar minta atap zink dan atap pisang sesikat ,tetapi itupun tidak mampu dilakukan oleh Pas Cawangan.Dahulu perkara ini kita yang menjuarai ,tetapi kita kini mengharapkan sumbangan atau bantuan Ahli Parlimen.

Teringat kita apabila keputusan PRK Bukit Gantang diumumkan.Dulu mereka mengundi kita tetapi sebaliknya tidak.PRK mereka menghukum kita.Mereka menyatakan prestasi kita seperti prestasi UMNO.Malah mereka menyatakan kualiti perkhidmatan ketua kampung kita jauh lebih teruk.

Pimpinan PAS Cawangan perlu menjadi lebih menjuarai isu rakyat dan menjadi pemimpin harapan rakyat.Jikalau kita boleh membantu masyarakat secara bergotong-royong ,kenapa kini kita tidak mahu mendahului rakyat.

Pimpinan PR perlu tahu elaun atau gaji DS Nizar habis digunakan untuk rakyat.DS Nizar tidak ambil satu sen pun gaji Ahli Parlimen.Bagi beliau rakyat keutamaan beliau.

No comments:

Post a Comment