Wednesday, December 30, 2009

Jaket Keselamatan -Terima Kasih Atas Perhatian Anda!

"tak bahaya ke naik bot tu tanpa jaket keselamatan?. DS boleh bagi sumbangan kut untuk tujuan itu"forever silver Said,December 29, 2009 7:08 PM.

Berikut merupakan komen daripada seorang pengunjung blog ini terhadap tajuk yang kita tulis

"Apa yang tersirat-DS Nizar mengajar anaknya tentang kemiskinan rakyat !"

Sebenarnya itu yang ingin kami gambarkan betapa UMNO atau BN melalui YB Gerakan telah gagal memberikan perkhimatannya selama mereka bergelar wakil rakyat.

Bukan sahaja Kuala Sangga tetapi Pulau Pasir Hitam pun masalahnya hampir serupa rakyat perlukan pembelaan.

Dengan bekalan elektrik dan bekalan air pun kerajaan BN tidak mampu untuk memberi kepada rakyatnya.Dengan izin Allah DS Nizar mengunakan duit poket beliau dan rakyat untuk meringankan masalah mereka.Kini mereka tidak perlu risau masalah diesel dan bekalan air bersih dari tanah besar sudah dibantu duit poket rakyat melalui DS Nizar.

Ahli Parlimen Bukit Gantang ,peruntukan parlimen beliau sudah dirampas oleh Ketua Umno Bahagian Bukit Gantang.Jikalau peruntukan sebagai Ahli Parlimen memang milik beliau sudah tentu banyak perkara boleh dibuat untuk membantu rakyat.

Apa peranan egensi kerajaan lain seperti Pejabat Pelajaran Negeri, Jabatan Laut atau Pejabat Daerah dan Jabatan Kesihatan terhadap penduduk Kuala Sangga.Apakah selama 52 tahun merdeka mereka masih tidak terfikir jaket keselamatan?

Kita sudah merdeka hampir 53 tahun .Kita sudah diperintah BN hampir 52 tahun tetapi mereka tidak teringin untuk membekalkan jaket keselamatan ,bagi penduduk kecil,yang penting mereka ingin bekalan air bersih dan bekalan eletrik untuk mereka.Bagi mereka pendidikan sempurna untuk anak mereka.Namun begitu BN langsung tidak terfikir untuk rakyat terpencil seperti mereka.

Begitu juga UMNO menjadi wakil rakyat di Dun Trong,satu bandar baru yang bertaraf abad ke 21 langsung tidak wujud di Pekan Trong.Bank komersial tiada,Balai Bomba tiada,Sekolah Menengah tiada.Masyarakat Trong tidak diberi peluang untuk menikmati pembangunan sama seperti Changkat Jering.

Lihatlah seorang ahli MCA yang terbiar dan tidak diberi perhatian.
klik.

InsyaAllah kita akan panjangkan kepada DS Nizar untuk membekalkan jaket keselamatan untuk kegunaan bukan sahaja penduduk ,tetapi para guru dan jururawat yang berurusan dengan penduduk Kuala Sangga.Buat masa ini kita masih berharap pihak berwajib lebih prihatin dan boleh membuat kerja mereka.

No comments:

Post a Comment