Tuesday, December 22, 2009

Apabila AJK Masjid Dipilih Kerana Kuat Umno inilah jadinya! Rakyat jadi mati.

Pas Kawasan Bukit Gantang membantah campurtangan UMNO dalam menentukan Ahli Jawatankuasa Masjid. Bagi PAS Bukit Gantang, UMNO telah menderhaka kepada DYTM Raja Muda Perak.

"Jika yang dipilih itu langsung tidak pergi masjid,bagaimana mereka ingin makmurkan masjid"kata Ustaz Nordin Jaafar,YDP Bukit Gantang.

Beliau memberi contoh Masjid Kg Air Kuning,Taiping dalam DUN Changkat Jering yang Pengerusi
Masjid tidak pergi bersolat jamaah pada kebanyakan waktu solat jamaah.

"Apabila melantik mereka yang bukan ahlinya jadilah pelbagai bala Tuhan,seperti penyalahgunaan dadah,pecah rumah dan kes sumbang mahram"kata Ustaz Nordin lagi.

Sementara itu menurut Sdr Zainuddin Hamzah Pegawai Khas DS Nizar menyatakan seorang bekas ketua kampung,bekas ketua Umno Cawangan yang juga bekas pengerusi Masjid di Trong baru-baru ini ditangkap kerana disyaki berkesedudukan dengan adik ipar sendiri."Inilah hasil tarbiyyah UMNO selama 50 tahun yang berjaya menjadikan bekas pengerusi masjid ditangkap kerana berdua-duaan dalam sebuah bilik"kata Ketua Penerangan Pas Bukit Gantang. "Inilah contoh apabila melantik mereka yang bukan kaki masjid untuk jadi pengerusi"kata Ketua Penerangan Pas Bukit Gantang.

Umno memang sengaja mempengaruhi Pejabat Agama Daerah dan Penghulu untuk melantik mereka yang bukan ahlinya untuk menyebabkan masjid menjadi mati dan tidak diimarahkan.Mereka sengaja mahu rakyat tidak celik dan tidak mahu masjid menjadi tempat mengubah minda rakyat.

Kebanyakan mereka yang layak menjadi Ahli Jawatankuasa Masjid ialah orang PAS atau ahli PAS.

No comments:

Post a Comment