Wednesday, December 16, 2009

PAS parti harapan rakyat.

Apabila terdapat 5 wakil rakyat PAS tidak dapat hadir dalam pengundian meluluskan bajet Najib,kebanyakan rakyat berasa terkilan.

Kelima-lima mereka YB Dr Rosli Che Mat,Dato Mahfuz Omar,YB Dr Mohd Hatta,YB Dr Mujahid Rawa dan Ustaz Taib Azamuddin merupakan wakil rakyat yang berwibawa.

Namun begitu rakyat mengharapkan kita memimpin perubahan.Justeru itu jikalau wakil rakyat PAS tidak berjuang untuk rakyat,mereka melihat.Itu menunjukkan PAS masih menjadi harapan rakyat untuk terus bersama Pakatan Rakyat memimpin Malaysia.

Kita tidak sangat mempersoalkan ketidakhadiran wakil rakyat PR lain,tetapi apabila wakil rakyat Pas tidak datang untuk menentu jatuh bangun kerajaan Najib,kita berasa marah dan geram.Kita sayang dengan PAS.

Dengan ini jelas PAS mesti menguasai politik orang Melayu.Pas mesti menjadi pengganti UMNO yang menjadi parti yang sudah nazak dan menanti saat untuk dikapankan.Tetapi Pas mesti menjadi parti untuk semua dan menjadi parti yang mengharapkan keredhoan Allah s.w.t

Apabila keadilan berjaya ditunjukkan PAS menjadi contoh teladan pemerintahannya kepada rakyat. Bukankah Kelantan satu model untuk pembentukan kerajaan baru harapan rakyat Malaysia .

Harapan kita wakil rakyat kita memimpin rakyat Malaysia kearah negara yang mendapat perlindungan Allah s.w.t dan keredhoanNya.

No comments:

Post a Comment