Monday, August 31, 2009

DS NIzar 1:Sidang Dun Perak Tetap berlangsung pada 2 September

Ustaz Nordin Jaafar YDP Pas Bukit Gantang turut sama mendengar tazkirah DS Nizar
DS Nizar menyampaikan tazkirah di Surau Desa Jaya,Kamunting,dipanggil tazkirah merdeka.
DS Nizar bersama rakyat berbuka puasa di Kamunting
DS Nizar menyampaikan tazkirah di Surau Bt 6,Changkat Jering
Jemaah Surau Jelapang,Simpang bergambar kenangan selepas tazkirah DS Nizar


Ds Nizar menegaskan ,Sidang Dun Perak yang dipanggil Tuan Speaker ,Tuan V. Sisakumar tetap diteruskan."Kami telah menerima notis daripada Sivakumar,Speaker yang sah"tegas Hj Nizar dalam satu tazkirah di Bukit Gantang.

DS Nizar sewaktu memberi tazkirah menerangkan lailatul qadar mempunyai banyak pendapat,sesuai dengan geografi,iklim dan siang malam.Beliau juga menyatakan dalam peristiwa peperangan Badar Al Qubra,berlaku pada waktu siang,semasa itu tentera Malaikat datang membantu ,turun dari langit.Akhirnya tentera Islam sebanyak 313 orang menang mengalahkan kumpulan assobiyah Arab Musyrikin sebanyak 1000.

Beliau juga menerangkan kebanyakan peristiwa penting berlaku dalam bulan Ramadhan selain peperangan Badar termasuklah Fathul Mekah(pembukaan Mekah).

Seterusnya beliau memberi perumpamaan 'Lailatul Qadar akan turun di Ipoh pada 2 September'.Justeru itu jikalau kita ingin merasai lailatul qadar datanglah ke Ipoh pada 2 September.

Ipoh pada 2 September pasti ramai dibanjiri orang,kerana 2 September juga Kes Saman Ketua Kampung Pakatan Rakyat lawan kerajaan Haram Zamri.

No comments:

Post a Comment