Monday, August 31, 2009

Dalam tazkirah DS Nizar:Apa hukumnya Rosmah nampak rambut


DS Nizar meminta kita berubah .DS Nizar meminta kita menjadi lebih baik.Kita telah merdeka kali ke 52 dan kita telah berpuasa kali ke 52,malah lebih.Malangnya kita masih belum berubah.

Kita masih bersikap perkauman,kita masih dengan Melayunya.Kita juga masih ingin kekal yang lama.Kini marilah kita berubah menjadi lebih baik.Moga-moga kita diterima sebagai orang yang bertakwa.

Apa yang menyentuh perasaan para jemaah,apabila DS Nizar mengulas isu lilin Teoh Beng Hock.DS Nizar menyatakan beliau sekadar menghormat mendiang yang mati dibunuh.

Namun DS Nizar,dituduh syirik,menjejaskan aqidah dan perlu bertaubat."Saya terima nasihat untuk bertaubat ,saya berisytifar 70 kali ,itu yang dituntut"kata Hj Nizar.

Namun apa hukumnya Rosmah Mansor,tidak bertudung,nampak rambut kepada bukan mahram."Apa hukumnya,mana tuan-tuan guru,mana Tok Mufti,sedang hukum menutup aurat sudah Qatei" tegas Hj Nizar.

Beliau mempersoalkan tindakan ssetengah pihak yang menghentam beliau,sedang kes Rosmah Mansor,The First Lady diam membisu .

Justeru beliau mengajak rakyat untuk berubah,kerana Najib sendiri dayus membiarkan isteri beliau mendedahkan aurat."Jikalau Rosmah pun beliau boleh biar,kenapa rakyat beliau perlu peduli" tegas DS Nizar

No comments:

Post a Comment