Sunday, August 23, 2009

Persamaan Osman Jailu dan Mohd Radzhi Salleh dua-dua PKR

Kita tahu perasaan pengundi Dun Lunas,Parlimen Padang Serai.10323 majoriti pengundi tidak akan merestui tindakan Mohd Radzhi. Tindakan Mohd menggores hati pengundi.Pengumuman disaat pengundi Permatang Pasir akan mengundi membuktikan terdapat komplot untuk menjatuhkan Kerajaan PR Kedah.

Jikalau Adun Behrang,Jamaludin dan Adun Changkat Jering Osman Jailu disiasat SPRM.Setelah disiasat dan didakwa mereka pun memberi seribu alasan untuk meninggalkan PR."Kami tidak sehaluan dengan PKR" kata mereka."Suara kami tidak didengar semasa mesyuarat exco"kata Osman Jailu.

Lalu apabila diugut untuk dibicarakan dan didakwa akan menerima hukuman penjara,masing-masing keluar PKR,jadi wakil Bebas.Mahkamah pula seakan sepi untuk membicarakan mereka."Mungkinkah selepas PRU 13? " dakwa Pak Jang pengundi tegar Dun Changkat Jering.

Melihat Osman Jailu,senarionya hampir sama dengan Adun Lunas,Mohd Radzhi antara exco yang didakwa membuat tuntutan berlebihan .Beliau dikatakan exco dalam perhatian SPRM.Untuk selamat beri sokongan terbuka kepada bapa 1 Malaysia.Jadi beliau setakat ini akan berasa selamat.

Osman Jailu ,exco pelancongan,anak syarikat pelancongan kepunyaan Kerajaan Perak,difahamkan dipengerusi isteri muda Osman Jailu.Nyaris-nyaris SPRM terlambat tahu,jikalau tahu,lagi cepat "jatuhnya" kerajaan Perak.

Untuk mencari isteri baru ,memburukkan isteri tua itulah Osman Jailu.Kenapa Jabatan Agama Perak tidak siasat?

Namun bagi DS Nizar,beliau tidak memburukkan Osman,Jamaluddin yang mempengaruhi Osman.Tetapi mereka kedua-duanya tiada prinsip.

No comments:

Post a Comment