Saturday, August 8, 2009

Ringkas-dari Pandang Sisi sehari bersama Hj Nizar.

DS Nizar ziarah ke rumah ahli UMNO Matang Road,bapa beliau telah meninggal dunia,jenazah masih berada di Hospital Taiping.Masa singgah pukul 12.20 tgh.DS Nizar,YDP Ustaz Nordin Jaafar dan Encik Fadhil S/U Kawasan Bukit Gantang melawat seorang pesakit di Wad 14,Hospital Taiping
Mengimam solat jenazah Allahyarham Ahmad ,Kg Chengal Jantan,DUN Kuala Sapetang Sebaik sampai,terus memimpin tahlil untuk Allahyarham Ahmad.

1.Dengar dari mulut DS Nizar, 11 ogos 2009 perbicaraan saman ke atas kerajaan Malaysia berkaitan PPSMI.Perbicaraan bermula pukul 9 pagi di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.Saman yang dikemukakan oleh anak Encik Muhaimin Sulam,Encik Mohd Rosni,Major Yahya Arif dan Hj Mohd Nizar pada tahun 2004 .
Berdasar pemansuhan PPSMI bermula pada 2012 dan tujuh wasiat Raja-raja Melayu khususnya Bahasa Melayu Bahasa Kebangsaan,mahkamah seharusnya memberi bayaran gantirugi atas kesusahan yang dialami mereka.

2.Osman dan Jamaludin kini mengikuti rombongan ke Timur Tengah.Turut serta Tan Sri Mufti,disitu penuntut Malaysia bertanya kepada Dato' Mufti berkenaan I.S.A,jawapan Tok Mufti ,I.S.A halal.Sewaktu bersama Hj Nizar di dalam Pick Up Pusat Khidmat,sempat bertanya rumah Kapten Osman dan khabar ibu Kapten Osman.

3.DS Nizar menasihati supaya masalah rakyat diselesai secara baik,cepat dan pegawai khas beliau perlu mesra rakyat pelbagai kaum.Gaji pegawai perlu diberi mengikut jadual.Dan kita menjelaskan gaji dibayar pada kebiasaannya 25 haribulan setiap bulan.Begitu juga permintaan penduduk akan diproses mengikut prosedur. Ini menyakinkan DS Nizar dengan Sekretaeriat Parlimen

4.DS Nizar seorang tokoh diterima rakyat pelbagai kaum,sewaktu melawat pesakit di Hospital Taiping 7 0gos ,DS ibarat selebriti.Semua kaum ingin bersalam dan bergambar.Namun begitu terdapat mereka yang cemburu yang mungkin menyebabkan perjalanan politik DS mungkin agak sukar. Seorang dua inilah perlu PAS Negeri ambil tahu agar perjalanan pergerakan politik DS Nizar berjalan lancar.Apa yang jelas jangan biarkan seorang dua mencalarkan reputasi DS Nizar.

No comments:

Post a Comment