Wednesday, August 5, 2009

6 0gos:Berita panas 4 Bulan PRK Bukit Gantang Berlalu Polis Baru Panggil Ahmad Nizam

Hj Mat Sabu pernah berceramah di Dataran Tok Guru Nik Aziz,di Jln Kuala Kangsar-Simpang

Kita berasa hairan kenapa baru dipanggil Ahmad Nizam Abdullah AJK Pas Kawasan Bukit Gantang ke Balai Polis Taiping Untuk disoal siasat .

29 Mac penamaan calon P 059 Bukit Gantang dan tarikh pengundi 7 april 2009.Kini baru Ahmad Nizam dipanggil polis untuk disoal siasat kononnya menganjur ceramah tanpa permit.Pada hal ceramah urusan Pas Kawasan dan Negeri.

Dari peringkat Pimpinan Pusat Pakatan Rakyat pernah berceramah di situ,Tuan Guru Nik Aziz,Tuan Guru Haji Hadi,YAB Lim Guan Eng,DS Wan Azizah,Hj Mat Sabu , YB Dato' Mahfoz Omar dan Tuan Speaker Perak YB Sivakumar.Tapak ceramah,dipanggil Dataran Tok Guru Nik Aziz,Jln Simpang Kuala Kangsar.Tapak ceramah disewa atas nama Ahmad Nizam.Permit diuruskan oleh pihak Jentera Operasi Pilihanraya Negeri,berpusat di Markaz Negeri,Air Kuning,Taiping.

Ahmad Nizam dipanggil polis untuk mendapat maklumat pada hari Sabtu 2 Ogos.Sepatutnya yang dipanggil Hj Asmuni Awi,Pengarah Pilihanraya Negeri Perak atau YB Ustaz Nasharudin Mat Isa,Pengarah Operasi Induk.Tetapi hairan kenapa sekarang,sedangkan Ahmad Nizam mewakili Pas Kawasan. Kita juga hairan kenapa nombor telefon isteri pun hendak ditanya.Apa kaitan isteri dengan ceramah tanpa permit.

Bertambah hairan,PRK permit diurus setiap hari,kebenaran surat permit pun ,salinannya selalu tidak ada pada kita.Jadi kenapa baru sekarang baru hendak siasat.?

No comments:

Post a Comment