Saturday, July 10, 2010

Pakatan Rakyat Perintah Putrajaya Jangan Harap Malaysia Masuk Piala Dunia

Ini bukan berita tetapi cerita.Kita diberitahu sejak Pakatan Rakyat Malaysia sejak 1957 ,Malaysia masih dalam mimpi untuk ke Pertandingan Bola sepak Piala Dunia.

Menurut sumber Fifa,Ranking Dunia Malaysia di bawah Pentadbiran Pakatan Rakyat selalu jatuh menjunam.Dengan Laos atau Filipina kini menjadi saingan peringkat Asean.

Contohnya dalam tahun 1994 Ranking Malaysia ke 89,ini zaman Almarhum Ustaz Fadhil Noor jadi Perdana Menteri .Sementara pada tahun 2001 ditangga 108.

Zaman Pentadbiran Hj Abdul Hadi Awang sebagai Perdana Menteri pada tahun 2004 ,Ranking Malaysia 117. Kita pun hairan Menteri Sukan pada masa itu Dato' Mahfoz Omar langsung tidak berminat dengan bola.

Apabila DS Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri pada tahun 2010,kedudukan Pasukan Malaysia semakin merosot ke tangga 146.Menteri Sukan Saifuddin Nasution ,lagi teruk kaki bangku.

Kita pun hairan orang kampung dan geng orang muda mula merancang untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat kerana gagal memastikan Malaysia berada pada Piala Dunia 2014 di Brazil.

Kerajaan Pakatan Rakyat dituduh gagal memenuhi aspirasi orang muda dan kehendak globalisasi.Jadi PRU 13 nanti ,orang muda sudah mula buat congak untuk mengundi kerajaan lain yang belum diuji untuk membolehkan Bolasepak Piala Dunia 2014 ,Malaysia masuk peringkat suku akhir.

No comments:

Post a Comment