Friday, July 30, 2010

UMNO ingat perintah Negeri Perak Macam Duit Emak Bapak Dia.

Sidang DUN Perak 3 Ogos ini dijangka menarik.Harapan kita Adun Pakatan Rakyat terus mempertahankan hak mereka sebagai wakil rakyat yang dipilih rakyat.


Penyalahgunaan duit rakyat perlu ditentang dan dibongkar.UMNO pimpinan Zambry ingat memerintah Perak seperti duit Emak Bapak dia.


Zambry juga sebelum ini menggunakan wang kerajaan dengan menyumbang sebanyak RM50,000 kepada bahagian-bahagian MCA di Perak.


Jika MCA dapat duit ,kita yakin imbuhan sama turut diberikan kepada Umno di negeri itu secara rahsia, akhirnya semua kaum kerabat BN Perak dapat.Jika tidak sudah tentu mereka riuh sekampung.


Mengujudkan beberapa jawatan baru di dalam pentadbiran negeri seperti perlantikan tiga penasihat kerajaan dan seorang pegawai penerangannya sebagai satu tindakan membazir wang rakyat.Negeri Perak mempunyai pelbagai agensi,agensi itu boleh mengurus dan membantu rakyat.


Dengan kerajaan negeri terpaksa memperuntukkan gaji dan faedah-faedah lain kepada mereka.Lebih baik rasanya kita mengguna wang yang dikeluarkan itu untuk menjaga kebajikan rakyat.


Selain itu, tindakan Zambry "syok sendiri" meletakkan poster dan iklan mempromosi diri beliau sendiri di seluruh negeri satu lagi pembaziran.Semua ini untuk kroni mereka yang membuka syarikat pengiklanan.

Kita yakin wakil rakyat kita akan berhujah untuk rakyat,mengapa perlu usul bajet tambahan RM 80 juta di bawa dalam sidang kali ini.Kenapa tidak tunggu sidang DUN akan datang untuk membentang Bajet 2011.

No comments:

Post a Comment