Tuesday, July 13, 2010

BN dah perintah separuh abad,masalah perkauman pun belum selesai.

"Dia ada penasihat. Dia ada pakar. Datuk Seri Anwar Ibrahim penasihat kerajaan negeri. Tapi dia tak tahu nak urus. Soal pasir sahaja. Apa susah."kata Muhyidin dengan bongkak seperti dilaporkan.

Apabila Pakatan Rakyat memerintah baru dua tahun di mana-mana negeri seperti Selangor,Pulau Pinang dan Kedah dianggap tak tahu hendak mengurus.

UMNO memerintah selama lebih setengah abad,kita sudah nampak kesan barah dalam masyarakat.

Anak tanpa nikah,buang bayi,penagihan dadah dan rasuah serta penyerahan wilayah kepada negara lain.Siapakah penagih dadah yang banyak di Pusat Serenti kelolaan Kerajaan BN.

Berkaitan isu pasir Selangor,dia barah tahap empat yang ditinggalkan UMNO di Selangor.Terdapat segelintir pegawai yang pro-UMNO tidak mahu memberi kerjasama.

Berbalik Muhyiddin Yasin,jangan terlalu bongkak,isu biasiswa kecil persekutuan yang dipotong separuh,isu PPSMI ,isu tuntutan elaun kursus agak lambat,duit pengawasan SPM masih ada yang tidak dapat.Kemudian hadiah galakan prestasi sehingga sekarang tidak tahu keputusan.

Cuba kita lihat Muhyiddin Yasin sebagai Menteri Pelajaran gagal mengurus cuti persekolahan dengan baik.Contoh cuti hari raya Aidilfitri dan Cuti Penggal pun tidak mampu di selaras.Sekolah pula terpaksa menggantikan persekolahan jika mahu ambil cuti tambahan.

No comments:

Post a Comment